Ja està disponible la Linkat 2.0

La Linkat és la distribució educativa de GNU/Linux que ofereix el Departament d'Educació amb la finalitat de poder proveir l'accés a un sistema operatiu completament lliure.

La Linkat 2.0 presenta moltes novetats, en destaquem:

• Un nou escriptori amb efectes 3D, que amplia les possibilitats d'interacció amb l'usuari/ària.

• Més de 50 noves aplicacions, com ara l'iTalc, que permet compartir el treball entre els ordinadors d'una aula i gestionar-ne l'ús que en fa l'alumnat.

• Síntesi de veu en català. La síntesis de veu ha estat elaborada pel Centre TALP de la Universitat Politècnica de Catalunya.

• Compatibilitat amb la major part del maquinari existent al mercat

• Millores en el disseny del model de servidor i client de centre, amb la possibilitat de sincronitzar altes i baixes d'usuaris amb llistats d'alumnes provinents d'altres fonts.

• Nou format en la pàgina web Lin.Cat. Lin.Cat és el portal de serveis professionals per la LinKat.